Duik #559: Chocogo

Geen officiële duikspot maar al sinds vele jaren een van onze favorieten. Het feest begon al toen ik de auto de salita opdraaide.
Twee flamingo's liepen daar heerlijk te paraderen.
Maar hoe dicht bij ze ook staan met een groothoeklens op een OW-Cam doen je niet veel.

Ondanks dat deze duik vrij ver in het zuiden ligt is het punt waar je het water in en uitgaat vrij rustig.
Uiteraard kunnen hier ook hoge golven staan maar ondanks de golven ga je hier vrij makkelijk te water.
Op het rifdak vrij veel stof dus we zijn helemaal uitgezwommen voor we gingen afdalen.
Op het rif zelf prima zicht en wat is het hier toch mooi. We handen mazzel dat de stroming uit het noorden kwam. Ik vind het noordelijk deel van deze duik op de terugweg een stuk mooier dan aan de zuidkant.

Na een half uur kregen we gezelschap van een jonge schildpad. Ze kwam echt tussen ons inzwemmen en ik moest zelfs moeite doen haar niet aan te raken. Ze bleef maar om mij heen cirkelen en vond vooral de camera erg interessant.
Uiteraard raak ik het beest niet aan, maar als ik eerlijk ben is de verleiding heel groot. Maar NIET DOEN!

Verder is het hier gewoon bizar mooi en ongeschonden omdat er nauwelijks gedoken wordt.


Duik #559
Chocogo (Bonaire)
Datum : 16 december 2019
Diepte :  19.7 meter
Duur : 67 minuten
Notitie : 2x barracuda, schildpad (schatje), op rif zelf schitterend maar bovenop stof


Reacties

Populaire posts van deze blog

Duik #554: Something Special (Bonaire)

Salt Pier - Bonaire

Duik #436: Tori's Reef

Duik #562/563: Vista Blue

Duik #522: Fish Hut